„Nem állítom, hogy minden mondatát elolvastam, de az azonosított projekteket végignéztem. Mondok egy 57. projektet, ami kb. 300 ezerbe kerül, azt is vállalom kifizetni, és a reggeli csúcs a Szent Márton-Thököly-Kiskar úton a felére csökken" – írja szerkesztőségünknek címzett elektronikus levelében olvasónk a tegnapi cikkünkhöz Kiterjedt gyalogosövezetek, csillapított forgalmú utcák, tömegközlekedés – Elkészült Szombathely közlekedési koncepciója 2022. April 21. 06:58 kapcsolódóan.
A „Kiterjedt gyalogosövezetek, csillapított forgalmú utcák, tömegközlekedés – Elkészült Szombathely közlekedési koncepciója” című írásunkhoz eddig 16 hozzászólás érkezett, ami már csak azért is figyelemre méltó, mert a részletekkel egyelőre nem is foglalkoztunk.
Ahogy írtuk Kiterjedt gyalogosövezetek, csillapított forgalmú utcák, tömegközlekedés – Elkészült Szombathely közlekedési koncepciója 2022. April 21. 06:58 , mind a városvezetés, mind a koncepciót készítő cég április végéig várja az észrevételeket és javaslatokat.
Mi most, olvasónk segítségével, máris elő tudunk rukkolni egy nagyon konkrét ötlettel.
Meg kell szüntetni a Kiskar utcában a Kossuth L. utcánál lévő zebrát
- szól maga javaslat, majd érkezik az indoklás.
„Ezen a zebrán percenként átkelő gyalogosok miatt a Kiskas-Óperint csomópontban lévő lámpás kereszteződés tényleges átbocsátása harmada ez elméletinek, az északi irányba tartó zöld jelzések fele, több mint fele áthaladás nélkül telik el, mert a zebránál áll a kocsisor eleje, a libasorban átkelő gyalogosok okán. Semmi nem indokolja itt a zebrát, ettől kereken 78 méterre északra van egy lámpával biztosított átkelő. 78 méter gyaloglás. Azért, hogy fele akkora dugók alakuljanak ki, mint amik most vannak a Belvárosban.”
Kíváncsiak voltunk, hogy valóban így van-e. Még ma elmentünk a helyszínre, és egyrészt megállapítottuk, hogy „valószínűleg igen”, másrészt meg is fotóztuk a helyszínt.
Így most mindenki könnyen beazonosíthatja.
Olvasónk szerint ugyanez a helyzet a Hollán Ernő utcában a vendéglátó iskola előtti zebrával is.
„ A buszpályaudvarról érkező diákok félpercenként, libasorban kelnek át és torlasztják vissza a forgalmat. Miközben nekik ugyan így útba esik a Sörház utca és az MMIK-Romkert közötti zebra is (sőt, a még északabbi, jelzőlámpás is…)” – jön az indoklás, aztán a javaslat:
„Itt is meg kell szüntetni a Vendéglátónál lévő zebrát, és jelzőlámpával kell szabályozni, biztosítani az MMIK-s zebrát, így ennek az útnak a kritikus időszakban az átbocsátása legalább duplájára növekszik.”
„Tök ingyen…”
- zárja levelét olvasónk, érezhetően némi kacsintással.