Nemrég
írtunk
Kiterjedt gyalogosövezetek, csillapított forgalmú utcák, tömegközlekedés – Elkészült Szombathely közlekedési koncepciója
April
21.
06:58
Szombathely új közlekedési koncepciójáról, ami egy 260 oldalas komplex dokumentum. A koncepció irányát jónak értékeltük, hiszen az amúgy is túlterhelt belvárosi autóforgalom csökkentését, gyalogosövezetek kialakítását, a tömegközlekedés fejlesztését tűzi ki fő célként.
A koncepcióhoz április végig még lehet észrevételeket, javaslatokat tenni. Egy olvasónk nekünk írta meg javaslatait, miszerint két zebrát is
meg kellene szüntetni
Két zebrát is meg kellene szünteti Szombathely belvárosában?
April
22.
15:41
a belvárosban. Olvasónk szerint a Kiskar utcában a Kossuth L. utcánál lévő zebra, illetve a a Hollán Ernő utcában a vendéglátó iskola előtti gyalogátkelőhely indokolatlanul akadályozza az autósforgalmat, úgy, hogy mindkettő közelében van másik zebra.
Erre reagálva egy másik olvasónk a Savaria Plaza előtti körforgalomnál helyezné távolabbra a zebrákat, illetve az egyik meg is szüntetné.
"A gyalogátkelők a körforgalom minden oldalán nagyon közel helyezkednek el az autókhoz képest, ezért ha egy autós gyalogost tervez átengedni, a következő autó aki arra menne már a teljes forgalmat fogja megakasztani, Ennek a megoldása a gyalogátkelők pár méterre távolabb helyezése lenne (ezek kellenek a nagy gyalogos forgalom miatt)" - írja.
Hozzáteszi, hogy: "a Brenner körút felé amúgy is van rövid időn belül újabb gyalogátkelő, ez ki is válthatná a meglévőt. A Szent Flórián körút felé a híd végén lévő gyalogátkelő is megfelelő, felesleges a körforgalomnál az autókat megfogni (mindezt úgy írom hogy sokat sétálok, biciklizek, autózok, szóval a legkevésbé sem vagyok elfogult). A gyalogátkelő áthelyezés a Körmendi úton is segítene meglátásom szerint mindkét irányban."
A zebrák megszüntetését javasló olvasónk
levelére
Két zebrát is meg kellene szünteti Szombathely belvárosában?
April
22.
15:41
több felháborodott komment írja, jó részük azt írja, nem a gyalogosokat kellene a forgalmat akadályozó tényezőnek látni, hanem az autóforgalma kellene csökkenteni. Ahogyan az egyik kommentelő írja:
"A tisztelt olvasó fordítva ül a lovon. Nem az lenne a cél, hogy megkönnyítsék az autósok életét az egyéb módon közlekedőkkel szemben (így még többen ülnének autóba), hanem pont fordítva."
Mi pedig továbbra is várjuk az észrevételeket,javaslatokat kommentben.