Olvasóink közül még bizonyára sokan vannak olyanok, akik emlékeznek az M86-os út születésére.
A politikával jócskán átitatott építkezés 7 évig tartott, de – ahogy mondani szokás - megérte várni. Nemcsak azért, mert már szűk két óra el lehet jutni Szombathelyről a fővárosba, de azért is, mert az 2016-ban elkészült – ekkor
adták át
Áder János: Az M86-os felavatásával beteljesült egy európai álom
2016.
October
25.
19:09
az utolsó, Csorna-Hegyfalu-szakaszt - kétszer két sávos gyorsforgalmi út nemcsak jó, de szép is lett.
A „kapkodás” közben elmaradtak ugyan a pihenőhelyek, de ezt akkor annyira nem bánta senki, ráadásul utólag azoknak is nekiálltak.
A vámoscsaládi és a sopronnémeti (Rábaköz) pihenőhelyeket csekély négy év múlva, 2020-ban adták át
Pihenni valóban lehet ezeken a helyeken, vannak padok és vécék,
de egyetlen kereskedelmi egység vagy benzinkút sincs.
Télen vagy rossz időben, amikor a szabadban nem lehet leülni, meglehetősen puritán körülmények fogadják az autósokat.
Pedig terveztek velük
Lapunk érdeklődésére a NIF Zrt. még korábban azt
közölte
Egyik kicsi, másik nagy: Szombathely és Csorna között épülnek az M86 pihenőhelyei
2019.
July
02.
15:32
, hogy a Rábaköz pihenőhelyen kialakítottak benzinkútnak és elektromos töltőállomásnak helyet.
Csakhogy ezek nem épültek meg. Így aztán a Szombathely és Győr közötti M86-M85 gyorsforgalmi út kb. száz kilométeres szakaszán azóta sincs benzinkút.
Nyilván száz kilométert vígan meg lehet tenni tankolás nélkül, ráadásul letérve a gyorsforgalmiról több helyen is tudunk üzemanyagot vásárolni, még csak nem is kell sokat autózni. De ez nem ugyanaz, ahogy a hangulat és a komfortérzetünk sem.
A NIF-nek nem volt feladata a benzinkútépítés
„ A komplex pihenő kialakításának feladata üzemanyagtöltő állomás, illetve egyéb kereskedelmi egység megvalósítását nem tartalmazta NIF Zrt. feladata” – közölte mostani érdeklődésünkre a cég, és azt ajánlotta, hogy az ügyben keressük a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (MKIF). Szeptember 1-jétől ez a – mellesleg Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó - cég vette át Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat 2022. August 25. 10:43 a Magyar Közúttól a gyorsforgalmi utak kezelését, mintegy 1237 kilométert.
Jövőre áttekintik
Az MKIF-től azt a választ kaptuk, hogy a szeptemberi átvétel után az elsődleges feladatnak a biztonságot és a téli időszakra való felkészülést tekintették, az M1, M3 és M7 autópályán felújítási munkákat végeztek.
Decemberben leadják az államnak a jövőre tervezett felújítási létesítményjegyzéket, amiben pontosan meghatározzák, hogy hol, milyen beavatkozást végeznek.
Csak ezek után, valamikor 2023-ban kerítenek sort az átvett úthálózat vagyonelemeinek részletes áttekintésére és az ezzel járó feladatok tervezésére.
„Ekkor tudjuk meghatározni azt is, hogy rövid-, és középtávon mely gyorsforgalmi utak mellett, milyen sűrűséggel indokolt komplex pihenőhelyek és üzemanyagtöltő állomások létesítése”
– közölte a cég.
Mindez azt jelenti, hogyha netán úgy dönt az MKIF, hogy épüljön a sopronnémeti pihenőnőhelynél a benzinkút, a megvalósításig minden bizonnyal újabb évek telnek el.