Mikor lesz végre benzinkút az M86-os gyorsforgalmi úton?

A Szombathely és Győr közötti gyorsforgalmi utat hat évvel ezelőtt adták át a forgalomnak. A pihenők időközben elkészültek, tankolni viszont azóta sem lehet.

Olvasóink közül még bizonyára sokan vannak olyanok, akik emlékeznek az M86-os út születésére.

A politikával jócskán átitatott építkezés 7 évig tartott, de – ahogy mondani szokás - megérte várni. Nemcsak azért, mert már szűk két óra el lehet jutni Szombathelyről a fővárosba, de azért is, mert az 2016-ban elkészült – ekkor adták át Áder János: Az M86-os felavatásával beteljesült egy európai álom 2016. October 25. 19:09 az utolsó, Csorna-Hegyfalu-szakaszt - kétszer két sávos gyorsforgalmi út nemcsak jó, de szép is lett.

2016 óta lehet gyorsforgalmi úton közlekedni Győr és Szombathely között
Tánczos Mihály

A „kapkodás” közben elmaradtak ugyan a pihenőhelyek, de ezt akkor annyira nem bánta senki, ráadásul utólag azoknak is nekiálltak.

A vámoscsaládi és a sopronnémeti (Rábaköz) pihenőhelyeket csekély négy év múlva, 2020-ban adták át Elkészült négy pihenőhely és két tengelysúlymérő állomás az M86-oson, Szombathely és Csorna között 2020. May 27. 13:00 .

Pihenni valóban lehet ezeken a helyeken, vannak padok és vécék,

de egyetlen kereskedelmi egység vagy benzinkút sincs.

Télen vagy rossz időben, amikor a szabadban nem lehet leülni, meglehetősen puritán körülmények fogadják az autósokat.

Pedig terveztek velük

Lapunk érdeklődésére a NIF Zrt. még korábban azt közölte Egyik kicsi, másik nagy: Szombathely és Csorna között épülnek az M86 pihenőhelyei 2019. July 02. 15:32 , hogy a Rábaköz pihenőhelyen kialakítottak benzinkútnak és elektromos töltőállomásnak helyet.

Csakhogy ezek nem épültek meg. Így aztán a Szombathely és Győr közötti M86-M85 gyorsforgalmi út kb. száz kilométeres szakaszán azóta sincs benzinkút.

A vámoscsaládi pihenőnél is meg lehet állni - ide eredetileg sem terveztek benzinkutat és kereskedelmi egységeket
Tánczos Mihály

Nyilván száz kilométert vígan meg lehet tenni tankolás nélkül, ráadásul letérve a gyorsforgalmiról több helyen is tudunk üzemanyagot vásárolni, még csak nem is kell sokat autózni. De ez nem ugyanaz, ahogy a hangulat és a komfortérzetünk sem.

A NIF-nek nem volt feladata a benzinkútépítés

A komplex pihenő kialakításának feladata üzemanyagtöltő állomás, illetve egyéb kereskedelmi egység megvalósítását nem tartalmazta NIF Zrt. feladata” – közölte mostani érdeklődésünkre a cég, és azt ajánlotta, hogy az ügyben keressük a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (MKIF). Szeptember 1-jétől ez a – mellesleg Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó - cég vette át Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat August 25. 10:43 a Magyar Közúttól a gyorsforgalmi utak kezelését, mintegy 1237 kilométert.

Jövőre áttekintik

Az MKIF-től azt a választ kaptuk, hogy a szeptemberi átvétel után az elsődleges feladatnak a biztonságot és a téli időszakra való felkészülést tekintették, az M1, M3 és M7 autópályán felújítási munkákat végeztek.

Decemberben leadják az államnak a jövőre tervezett felújítási létesítményjegyzéket, amiben pontosan meghatározzák, hogy hol, milyen beavatkozást végeznek.

Csak ezek után, valamikor 2023-ban kerítenek sort az átvett úthálózat vagyonelemeinek részletes áttekintésére és az ezzel járó feladatok tervezésére.

„Ekkor tudjuk meghatározni azt is, hogy rövid-, és középtávon mely gyorsforgalmi utak mellett, milyen sűrűséggel indokolt komplex pihenőhelyek és üzemanyagtöltő állomások létesítése”

– közölte a cég.

Mindez azt jelenti, hogyha netán úgy dönt az MKIF, hogy épüljön a sopronnémeti pihenőnőhelynél a benzinkút, a megvalósításig minden bizonnyal újabb évek telnek el.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech