"Nem vagyok vasutas, mondhatnád, nem értek hozzá. Tényleg nem. De ami a Szombathely - Pécs viszonylaton zajlik, az már túl lép a botrányos kategórián" - fogalmazta meg levelében olvasónk.
A Szombathely és Pécs közötti vonatozás során szerzett negatív vonatozás mi is írtunk már Olyan jól sikerült a MÁV fejlesztése, hogy Szombathely és Pécs között szinte lehetetlen késés nélkül utazni 2021. October 01. 07:26 , közel két éve. Pedig nem sokkal korábban még szinte lelkendezve számoltunk be Április 11-től új menetrend lesz - Nagy változások a Szombathely-Pécs vonalon 2021. April 09. 10:42 arról, hogy hogy nagy változások várhatók a két város a Szombathely és Pécs közötti vonatközlekedésben. A változásokról azonban kiderült, hogy nem éppen kedvezőek, rengeteg olvasónk jelezte rossz tapasztalatait.
Aztán kiderült, hogy a MÁV szokatlan, de ötletes megoldást választott: az állandó késéseket beépítették a menetrendbe Megoldották a pécsi vonat problémáját: beépítik a késéseket a menetrendbe 2021. October 01. 15:23 azzal, hogy ismét négy és fél órában határozták meg a Szombathely és Pécs közti járat menetidejét.
A helyzet pedig továbbra sem javult. Mint olvasónk írja, a délután Pécsről induló Pannónia InterRégió vonat eddig még egyszer sem tudott beérni a megadott érkezési időre, minimum negyed, de gyakran fél órát késik. Így aki tovább utazna, rendre lekési a csatlakozást, például Kőszeg felé.
Ugyanez a vonat indul vissza is, már eleve 40-50 perces késéssel. Olvasónk beszélt egy idősebb férfival, aki Nagykanizsára utazott, de este tízkor ott már nem tud átszállni a buszra, vagy gyalogol két órát, vagy fizet taxira 20 ezer forintot. "A lóvasút szintjére emlékeztető menetidő van, 250 kilométert 4 óra 15 perc alatt kellene megtenni, de ez sem sikerül" - írja.
ŐA két város között elővárosi forgalomba szánt Olyan jól sikerült a MÁV fejlesztése, hogy Szombathely és Pécs között szinte lehetetlen késés nélkül utazni 2021. October 01. 07:26 Desiro motorvonatok járnak. Kényelmetlen ülésekkel, a wifi, a vécé, a légkondicionálás van, csak nem mindig működik, így néha a vonatnak meg kell várnia, hogy az utasok egy-egy vasútállomáson elmenjenek vécére.
Olvasónk szerint nemrég a legnagyobb melegben is ment a fűtés a vonaton. Amikor jelezték a kalauznak, kiderült, hogy a mozdonyvezető azért volt kénytelen bekapcsolni a fűtési, mert különben a gép felforralta volna a hűtővizet és "ott állnak meg valahol a semmi és a valami közepén".
"Az a felháborító az egészben, hogy a szolgáltatás minősége a múlt század eleji színvonalon van, persze az árai viszont már kicsit mások. Ilyen menetjegy-árakkal szerintem a Rail Jet színvonalú vonatokon kellene utaznunk, nem több mint négy, vagy közel öt órát, hanem mondjuk a fele időt" - írta felháborodott olvasónk, amiben persze már nem biztos, hogy igaza van.
Olvasónk levelét egyébként elküldtük a MÁV-nak, amint reagálnak, visszatérünk az ügyre. Addig pedig várjuk olvasóink tapasztalatait a Szombathely - Pécs vonalról.