Sok mindent meg lehet bocsátani az Orbán-kormánynak, de a közoktatás lezüllesztésére nincs mentség

Mészáros Lőrinc és baráti körének országrablása „csak” példátlan pofátlanság. Az iskolák kivéreztetése azonban ennél több.

A tanár alapvetően békés fajta. Nem azért választotta a hivatását, mert híres akar lenni, nem vágyik pénzre, vagyonra, befolyásra, még a hagyományos értelemben vett sikerre sem igazán.

Valami más hit hajtja, és ez a hit nem túl látványos, ráadásul a hétköznapok őket is bedarálják, így alapjáraton nincs nagy affinitásuk látványos akciókra. Csak teszik a dolgukat, fásultan vagy lelkesen, legfeljebb a nagyszünetben morognak kicsit.

De most valami megváltozott. Lapunk is egymás után számol be a pedagógusok akcióiról, hol sztrájkolnak A szombathelyi Nagy Lajos Gimnázium kapujában - „Harcolunk az oktatásért” January 31. 10:02 , hol engedetlenek „Példát szeretnék mutatni a gyerekeknek” – Polgári engedetlenség a szombathelyi Zrínyi iskolában February 21. 10:14 , hol kimennek a parlament elé A tanárokért tüntettek a Kossuth téren March 19. 16:34 .

Kiállás az oktatás és a gyermekek jövője érdekében
Mészáros D. Zsolt

Valami megszakadt bennük, valami nagy dolognak kellett történnie ahhoz, hogy félretegyék az óravázlatokat, a dolgozatjavítást, a fejlesztési terveket, a portfólió írást és ezer más pótcselekvéses hülyeséget, és több évtizedes fejhajtás után kimenjenek az utcára.

Mert érzik, hogy baj van. Hogy nagyon nagy baj van.

Magyarország az utóbbi évtizedben megváltozott. Ostoba propagandaszlogenek vezérlik a közéletet, kiépült a pártállam és az érinthetetlenek köre, megalomán stadionok épültek, a kormány kultúrgiccsekbe és B-kategóriás figurákba önti a pénzt, közben az orrunk előtt rabolják el az országot, szervezik ki a közvagyont egy jól behatárolható tulajdonosi körbe.

Mindez példátlan és felfoghatatlan, de ha nagyon (nagyon nagyon) akarom, még azokat is megértem, akik ezek felett szemet hunynak.

De a közoktatás lezüllesztésére nincs mentség.

Legyenek boldogok a bácsik és nénik a rablott milliárdokkal, hajókázzanak a Földközi-tengeren, ha elbírja a lelkiismeretük, majd készül erről a korszakról néhány jó vígjáték (Andi!), a stadionokat egyszer belepi a gaz, a kultúrgiccseket és B-kategóriás figurákat pedig nagyon gyorsan elfelejtjük.

De a közoktatás lerombolása itt marad velünk, még a legjobb forgatókönyv esetén is évtizedekig. Ráadásul teljesen érthetetlen, miért történik mindez éppen most, amikor minden azt sugallja, hogy a jövőben azok lesznek nyertesek, akár egyének, akár országok, akik tudnak valamit; akik nem tudnak, azok a modern rabszolgasorba jutnak.

És innen már nem is merem tovább gondolni.

Ha a magyar közoktatásnak csak a tanári bérezése lenne a problémája, azon könnyen lehetne segíteni. Ha csak az infrastruktúra, még azon is.

De azt az örvényt, ami lehúzta idáig a rendszert, már nagyon nehéz lesz visszafelé pörgetni, még akkor is, ha erre szándék lenne.

De egyelőre a szándék sem látszik.

Néhány héttel ezelőtt Szombathely Fő terén volt egy tanári demonstráció, amin mi is ott voltunk „Nincs már hova hátrálni” - Pedagógusok énekeltek és demonstráltak a szombathelyi Fő téren March 02. 20:59 . Akkor azt ígértük, hogy visszatérünk arra, mivel vádolta a kormányt a PSZ alelnöke. Ennek most jött el az ideje.

Totyik Tamás - Emile Zola után szabadon – az alábbival vádolja a magyar kormányt és a magyar elitet, hogy

  • a mindenkinek járó oktatással nem akarják a magyar társadalom jelentős részét felemelni, mert a gondolkodó ember veszélyt jelent számukra,
  • elvtelenül kiszolgálják az ide betelepült külföldi tökét, mert olcsó, alacsony képzettségű munkaerőre van szükség, és ehhez igazítják a közoktatási rendszert,
  • a tudás egyre kevesebbek privilégiuma,
  • megcsinálták a közoktatás Trianonját,
  • szétszakították a magyar közoktatást és a benne lévő feleket egymással szembe állították,
  • az elesetteket nem felemelték, hanem növelték a lemaradásukat, az uralkodásuk alatt nőtt a lemorzsolódott tanulók aránya,
  • a pályakezdő fiatal pedagógusokat dolgozói szegénységbe taszították,
  • az oktatásban dolgozóktól elvettek 17 havi bért,
  • egy olyan alaptantervet akasztott a magyar társadalom nyakába, amely nem a jövő kihívásaira ad választ, hanem a múltba réved,
  • idő előtt iskolapadba kényszerítik a fejlődésben lemaradt gyerekeket,
  • tudták, hogy mekkora baj van a magyar közoktatásban, de nem cselekedtek,
  • pártpolitikai térbe helyezték az egész magyar közoktatást és magát a sztrájkot is, miközben nem adtak választ a problémákra.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Vélemény