Tavaly ősszel állt le a munka Leállt a 86-os főút építése – A kivitelezőnek elfogyott a pénze 2010. October 25. 16:28 a 86-os főút Vát és Szombathely közti szakaszán. Akkori információink szerint a kivitelezéssel megbízott cégnek elfogyott a pénze és felszámolás indult ellene. Ezt azóta sem cáfolta senki, a parlamentben Ipkovich György, a 86-os főút volt miniszteri biztosa érdeklődésére Fónagy János államtitkár azt mondta Leállt a 86-os főút építése – A kivitelezőnek elfogyott a pénze 2010. October 25. 16:28 , a kormány számára fontos a felújítás, a leállás csak ezt a szakaszt érintette.
2013, 2014 vagy 2015?
A napokban aztán arról kaptunk hírt, hogy autósok munkagépeket láttak az említett szakaszon, így megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, erősítsék már meg, hogy elindult a munka. A kommunikációs iroda viszont azt válaszolta, a NIF Zrt-nek nincs tudomása erről. Hozzátették, hogy a késedelem miatt tárgyalásokat folytatnak a vállalkozóval, de erről bővebbet nem árultak el.
De akkor már rákérdeztünk, hogyan is áll a többi szakasz felújítása. Hiszen ismert, hogy eddig csupán a váti Átadták a 86-os váti elkerülőjét 2009. June 10. 16:38 és a szelestei elkerülőt Kamionmentes karácsony Szelestén - Átadták az elkerülőt a 86-oson 2010. December 15. 19:40 adták át a forgalomnak, előbbit teszteltük is Túl lassú a váti elkerülő – Végigvideóztuk az utat 2010. February 18. 13:52 . Korábban még 2013-ra, majd 2014-re tették a befejezés határidejét, Nem is beszélve arról, hogy 2006-ban Ipkovich György és Hankó Faragó Miklós a ciklus végére ígérte meg a négysávos utat, amiből nem lett semmi, meg is kérdeztük akkor az illetékeseket Vége a ciklusnak, de nincs kész a 86-os főút 2010. June 03. 16:10 .
A tavalyi választási kampányban újabb ígéret hangzott el, ezúttal Puskás Tivadartól és Hende Csabától, ők 2015 végét jelölték meg. Főoldalunk alján erre számláló is figyelmeztet Vajon mikor lesz kész a 86-os főút? – Újra elindítjuk a számlálót 2011. January 03. 10:19 . De ha végig nézzük a NIF Zrt. által közölt információkat, azokban optimistább előrejelzést látunk, minden szakaszt 2013-ra vagy 2014-re be akarnak fejezni.
Vas megye jobban áll, mint Győr és Csorna
Tehát a tények. A Szeleste Csorna közti szakaszra készen vannak a tervek, jelenleg zajlik az engedélyeztetés. Ha ez sikerrel jár, akkor ez év júniusában elkezdődhet a területszerzés majd a régészeti feltárás. A Csorna elkerülő I. üteménél a terület 90 százaléka rendelkezésre áll, elkezdődött a régészeti feltárás, rövidesen kiírják a közbeszerzési pályázatot.
Csorna elkerülő II. üteme ennél gyengébben áll, a múlt héten kapták meg az engedélyt a környezetvédelmi hatásvizsgálat elindítására, és a tervezésre vonatkozó közbeszerzési pályázat kiírására.
Az Enese és Csorna közti szakaszhoz szükséges területek 70 százalékát sikerült megszerezni eddig, dolgoznak a régészek, megvannak az építési engedélyek. A támogatási szerződés aláírása után indulhat a kivitelezés közbeszerzési eljárása.
A Győr és Enese közti rész hasonlóan áll, itt a teljes terület és az építési engedély rendelkezésre áll, a támogatási szerződés aláírására várnak, aztán jöhet a közbeszerzési eljárás.
Szóval, a vasi szakaszok azért jobban állnak, még úgy is, hogy Szeleste és Szombathely között lassan fél éve nem történik semmi. Ahogyan fentebb már írtuk, a NIF szerint minden szakasz elkészül legkésőbb 2014 végére, az óvatosabb politikusok szerint 2015-re. Várjuk az újabb híreket.