Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

A MÁV-rendelők vezetőjének levele az ottani oltópontról

Már két cikkünk is született a szombathelyi MÁV-rendelő oltópontjáról. Most az egyik legilletékesebb személy írta le véleményét.

A hét első felében jelent meg egy cikkünk Lehet, hogy a szombathelyi MÁV-rendelős oltópontokkal sincs minden rendben? March 30. 19:17 , amely egy olvasói levél alapján készült. Arról szólt, hogy a szombathelyi MÁV-rendelőben működő kormányzati oltópontot nem alakították ki megfelelően. Az oltásra várók egy légtérben tartózkodnak más, szakrendelésre érkezett betegekkel és a Covid-tesztre érkezőkkel is.

A írás nagyon sok reakciót váltott ki. Leveleket, kommenteket, telefonokat kaptunk. A többség elégedett volt a MÁV-rendelő oltópontjával. Rengeteg reakció érkezett hozzánk arról, hogyan folyik az oltás a szombathelyi MÁV-rendelőben March 31. 16:53 A helyzet tisztázása érdekében megkerestük dr. Pásztélyi Zsoltot, a Vasútegészségügyi Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetőjét és kértük, hogy készíthessünk egy tudósítást az intézményben folyó oltásról.

Válaszlevelében a tudósításra engedélyt nem kaptunk, ám azt részletesen leírta, hogy hova fordulhatnak a MÁV-rendelőben ellátott betegek, ha nem elégedettek az ellátással.

Dr. Pásztélyi Zsolt levele:

Nem tisztem megítélni, mi a média feladata, kötelessége és felelőssége, és hogy az Önök internetes felületének működése ehhez miként járul hozzá, tevékenysége mennyire adekvát.

Mint intézményvezető viszont tudom, hogy nekünk mi a feladatunk a betegellátásban/megelőzésben, még ha ezt jelenleg teljességgel fel is forgatja egy ilyen kiélezett, tömegesen emberi életek elvesztését okozó veszélyhelyzet .

Ennek megfelelően Társaságunk menedzsmentje a vonatkozó jogszabályok, és az azokból levezetett belső szabályzatok szerint vezeti a 8 rendelőintézeti, 3 rehabilitációs kórházi egészségügyi központból, és 50 feletti számú egyéb alapellátási telephelyből álló ellátórendszert.

Kérésének is ezek szerint tudok helyt adni.

1: Amennyiben egy betegnek panasza van az ellátásra, annak körülményeire, panaszával az egészségügyi törvény szerint az ellátó személyzethez kell fordulnia, amelynek kötelessége ezt a panaszt kivizsgálnia. Ennek menetét panaszkivizsgálási szabályzatunk tartalmazza, azt megtalálják ellátottjaink és Ön is a www.vasuteu.hu címen.

A panasz kivizsgálását követően tudunk írott, érdemi választ adni a hozzánk forduló betegek, egyéb ellátottak számára, hogy megalapozott volt-e panaszuk, történt-e mulasztás, illetve kellett-e intézkedést hoznunk az ellátási folyamat javítására. Ez egy fontos menedzsmenti feladat, ami szakértelmet és vezetői készségeket igényel, és visszajelzést jelent számunkra, mennyire tudjuk kielégíteni a hozzánk fordulók szükségleteit. Tehát a választ magának az ellátottnak adjuk meg - respektálva személyiségi jogait - aki ha akar, írott válaszunkkal fordulhat bárkihez – még akár a médiához is, nyilván feltételezve jóhiszeműségét és kerülve az intézmények jó hírnevének nem megalapozott rontását, ami jogi lépéseket vonhat maga után.

2: Másrészt ellátottaink – amennyiben nem kaptak megnyugtató választ - mindig fordulhatnak a betegjogi képviselőjükhöz, amelynek elérhetősége kifüggesztve megtalálható intézményeink recepcióján. Az Integrált Jogvédelmi Szolgálatról további információt ellátottjaink és Ön is a www.ijsz.hu címen talál.

3: Munkánkat a kormányhivatalok népegészségügyi igazgatási szervei is ellenőrzik, a panaszos itt is tehet panaszt, amennyiben az előző pontokban nem kapott kielégítő választ.

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Kapcsolódó cikkeink

Lehet, hogy a szombathelyi MÁV-rendelős oltópontokkal sincs minden rendben?

Egyik olvasónk zsúfoltságról és a szellőztetés hiányáról számolt be.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Covid 19

Tovább az oldalra