Jóképességű reklámszakemberekkel van tele a világ, akik folyamatosan hajtják magukat, hogy a lehető legkreatívabb ötletekkel vegyenek meg minket, potenciális fogyasztókat kilóra. Már egyre kevésbé működnek
a frizura még mindig tart
típusú, tökéletes modellekkel vagy virtuális baktériumlényekkel dolgozó, de annál unalmasabb reklámfilmek, a tét már az, hogy olyat sikerüljön kitalálni, amit eddig még senki se.És mit tehet a jóképességű ügynökség a valóságshow-k korában? Hát pikpakk eljut addig az ötletig, hogy vonjunk be a kampányba gyanútlan járókelőket, a mindennapok emberét, aki éppen nem is tud arról, hogy most ő a főszereplő. Rengeteg példát láttunk már ilyenre, egyikről-másikról pedig írtunk mi is: például a chipsautomatáról, ami pénz helyett gombnyomogatást kért az áruért cserébe, vagy a NIVEA repülőteres akciójáig, amiben ártatlan emberekből faragtak percek leforgása alatt bűnözőt.
A rettegés foka (legyen magas)
Utóbbi típusú, kandikamerás jellegű, átverős videóból időközben egyre több lett, a műfaj csúcsa ez a belga videó, amiben a helyi tévétársaság promózta magát egy kis megrendezett utcai drámával. Talán ennek a trendnek a lendülete lökhette odáig a kanadai John St. reklámügynökséget, hogy kijelentsék: a reklámoknak szintet kell lépniük, ezt pedig a páni félelemmel tudjuk elérni. A rettegés ugyanis erősebb érzés, mint a szeretet, és egy sokkoló élménnyel maga a termék is jobban beleég az agyba. Hogy ezt nyomatékosítsák, az alábbi videóban sorolják fel érveiket:
Felháborodtak? Megértjük. Az édesanyától elrabolt (majd visszaadott) csecsemő, az álmukból símaszkos betörők által felriasztott emberek látványa zsigerig hatol, hiszen óhatatlanul is a helyzetükbe képzeljük magunkat.
Embert fogunk küldeni az űrbe, de nem hozzuk vissza
A videó azonban szerencsére csak egy óriási fricska - pont az erkölcsi, etikai határokat feszegető reklámok ellen. Bármennyire is komolynak tűnnek a videóban megszólalók, ez csak színészi játék: a John St. nyilván nem gondolja ezt komolyan, ahogyan azt a mondatot sem, hogy nemsokára embert is küldenek az űrbe, csak éppen
nem fogjuk visszahozni.
Aggodalomra tehát - egyelőre - nincs okunk, nem halad ebbe az irányba a reklámozás. A videó viszont szimplán zseniális, pont a hitelesség érzete miatt.Ugyanők egyébként készítettek korábban egy másik videót is, amiben meg a macskákat tartották a reklámfilmek jövőjének. Szóval ennyire kell csak komolyan venni őket. Viszont ezek után, ha temérdek pénzem lenne, biztos, hogy őket választanám a termékem hirdetéséhez, mert ennyi kreativitás csak kevesekbe szorul: