Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Brutális trauma, páni félelem: ez a reklámozás jövője?

A kanadai John St. reklámügynökség szerint igen. Videót is készítettek, hogy bemutassák ennek a hatékonyságát.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jóképességű reklámszakemberekkel van tele a világ, akik folyamatosan hajtják magukat, hogy a lehető legkreatívabb ötletekkel vegyenek meg minket, potenciális fogyasztókat kilóra. Már egyre kevésbé működnek

a frizura még mindig tart

típusú, tökéletes modellekkel vagy virtuális baktériumlényekkel dolgozó, de annál unalmasabb reklámfilmek, a tét már az, hogy olyat sikerüljön kitalálni, amit eddig még senki se.

És mit tehet a jóképességű ügynökség a valóságshow-k korában? Hát pikpakk eljut addig az ötletig, hogy vonjunk be a kampányba gyanútlan járókelőket, a mindennapok emberét, aki éppen nem is tud arról, hogy most ő a főszereplő. Rengeteg példát láttunk már ilyenre, egyikről-másikról pedig írtunk mi is: például a chipsautomatáról, ami pénz helyett gombnyomogatást kért az áruért cserébe, vagy a NIVEA repülőteres akciójáig, amiben ártatlan emberekből faragtak percek leforgása alatt bűnözőt .

A rettegés foka (legyen magas)

Utóbbi típusú, kandikamerás jellegű, átverős videóból időközben egyre több lett, a műfaj csúcsa ez a belga videó , amiben a helyi tévétársaság promózta magát egy kis megrendezett utcai drámával. Talán ennek a trendnek a lendülete lökhette odáig a kanadai John St. reklámügynökséget, hogy kijelentsék: a reklámoknak szintet kell lépniük, ezt pedig a páni félelemmel tudjuk elérni. A rettegés ugyanis erősebb érzés, mint a szeretet, és egy sokkoló élménnyel maga a termék is jobban beleég az agyba. Hogy ezt nyomatékosítsák, az alábbi videóban sorolják fel érveiket:

Felháborodtak? Megértjük. Az édesanyától elrabolt (majd visszaadott) csecsemő, az álmukból símaszkos betörők által felriasztott emberek látványa zsigerig hatol, hiszen óhatatlanul is a helyzetükbe képzeljük magunkat.

Embert fogunk küldeni az űrbe, de nem hozzuk vissza

A videó azonban szerencsére csak egy óriási fricska - pont az erkölcsi, etikai határokat feszegető reklámok ellen. Bármennyire is komolynak tűnnek a videóban megszólalók, ez csak színészi játék: a John St. nyilván nem gondolja ezt komolyan, ahogyan azt a mondatot sem, hogy nemsokára embert is küldenek az űrbe, csak éppen

nem fogjuk visszahozni.

Aggodalomra tehát - egyelőre - nincs okunk, nem halad ebbe az irányba a reklámozás. A videó viszont szimplán zseniális, pont a hitelesség érzete miatt.

Ugyanők egyébként készítettek korábban egy másik videót is, amiben meg a macskákat tartották a reklámfilmek jövőjének. Szóval ennyire kell csak komolyan venni őket. Viszont ezek után, ha temérdek pénzem lenne, biztos, hogy őket választanám a termékem hirdetéséhez, mert ennyi kreativitás csak kevesekbe szorul:

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Kapcsolódó cikkeink

Oroszéknál a reklám is agybomlasztó, nem csak a vodka

Hét különböző hirdetés, hét különböző módon leesett áll. Bizarr reklámpiaci húzások az atomhatalomtól.

Ártatlan emberekből faragott bűnözőket a Nivea

Egy sörmárka pedig ártatlan emberekre ijesztett rá azzal, hogy egy moziban bünözőknek tűnő macsók közé ültette őket. Két kiváló kreatív reklám, videón.

Ön meddig menne el, hogy ingyen rágcsálnivalóhoz jusson?

Van, aki még térdre is ereszkedne - ez derül ki az ausztrál nasigyártó cég kísérletéből, amit videóra is vettek. A cikk végén szavaztatunk.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Könnyű

Hirdetés